Een week zonder slaap en het hippe Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieuwe Miranda - WaarBenJij.nu Een week zonder slaap en het hippe Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieuwe Miranda - WaarBenJij.nu

Een week zonder slaap en het hippe Melbourne

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Lieuwe

04 Juni 2018 | Australië, Melbourne

Eindelijk maar toch is het 29 mei! Zo lang op gewacht en na een week vol afscheidsbezoekjes, aankopen en laatste dingen regelen zijn we nu overal vanaf. De verplichtingen dan.
We worden naar Schiphol gebracht door mijn ouders, Lieuwe zijn ouders en Annemein.
Om 20.50 uur is onze eerste en langste vlucht. Ik hoop dat ik aan 1 stuk door slaap maar aangezien ik een gruwelijke hekel heb aan vliegen weet ik al dat dit toch niet lukt. Na een uurtje krijgen we ons avondeten. Het toetje is altijd nog wel acceptabel.
Lieuwe is om 00.00 uur jarig in het vliegtuig. Hij krijgt een kaartje van KLM en een biertje. Na zijn uitgebreide verjaardagsfeest landen we rond half tien op Kuala Lumpur. Klinkt heel leuk, maar het vliegveld is geen zak aan. 'Volgende x' land ik op Singapore. Stuk leuker. Na zeven! Ja zeven uur wachten (engelengeduld hebben wij he) gaan we met de volgende acht uur durende vlucht. Malaysia airlines. Hele fijne maatschappij om mee te vliegen. Tip van de grootste wereldreiziger allertijden ja hoor.
Om half acht Australische tijd landen we dan op Melbourne AirPort. Yes we zijn er !!! Na wat controles en bagage ophalen zijn we dan eindelijk op vrije voet en gaan naar ons appartement.
We kunnen nog niet gelijk inchecken en drinken daarom een cappuccino in een plaatselijk restaurant.
Schijnt dat Melbourne bekend staat om zijn goede koffie. Na zo n lange reis is alles lekker, maar toegegeven het is een lekker bakjuh.
Ons appartement is helaas kleiner dan ik dacht. 1 kamer met een bed, bureau en keuken. De andere kamer is de badkamer met wc. We verblijven hier vijf dagen in the middle of Melbourne dus het is wel prima. Aangezien ik sinds maandag niet meer geslapen heb, en daarom Lieuwe ook niet gaan we rond vier uur 'even' slapen.
De volgende dag 1 uur s middags worden we wakker. Kan gebeuren. Werkloos en vakantie, kan allemaal. We gaan naar de Aldi, ja die zit hier echt. Even een ontbijtje halen en avondeten.
Bijna had ik een broccoli meegenomen voor vijf dollar, maar toen zag ik asperges voor 1 dollar 79 (1 dollar is €0,70) en aangezien ik daar dol op ben namen we die mee. Vegaburger erbij en aardappels. Goed maaltje!
Die nacht erop natuurlijk totaal niet geslapen en we zouden die zaterdag een 2,5 uur durende rondleiding doen op St kilda beach. Als twee zombies in die bus en hopen dat de moeheid iets weggaat. Om elf uur zou de gids voor de tour op de afgesproken plek staan. Ja dat had ik bevestigd gekregen in een mail dus het lag niet aan mij. Helaas kwam de beste man of vrouw niet opdagen en daarom hebben we zelf maar een tour over dit strand bedacht.
De dag erna zijn we naar Queen Victoria Market geweest. Een grote markt vlakbij Melbourne central. Veel rommel en vreselijk smerige eettentjes, maar ook wel menig kunstenaar.
Beide vinden we dit interessant en daarom liepen we naar een stand toe. Daar viel Lieuwe zijn oog gelijk op een prachtige foto van een straat in Melbourne met graffiti. Hele heldere felle kleuren en uitzicht op een restaurant. De mensen die er liepen zijn iets weggevaagd door de fotograaf. Beide hadden we zoiets die willen we we in huis. En super handig om zoiets aan het begin van je trip te kopen natuurlijk. Al met al zegt Lieuwe ik neem de foto wel mee in een koker en dan komt alles goed.
Dus naast die overload aan spullen die ik mee heb, dan nu ook een foto van Melbourne. Wel erg blij mee hoor.
Vandaag is maandag en hebben we een complete route uitgestippeld op de kaart van West Australië. Alle reisblogs bij langs en de leuke dingen eruit gehaald. Oost Australië doen we later nog wel eens. Tijd genoeg.
Tevens hebben we de boot naar Tasmanie geboekt voor morgen (dinsdag 5 juni) zoveel zin in! die gekke stad Melbourne zijn we wel een beetje zat. Grapje natuurlijk, maar we zijn beide geen stadsmensen.
We kunnen op the spirit of Tasmania slapen en eten. Twee dingen die goed combineren vind ik. De reis duurt ongeveer tien uur. We hebben daar een auto gehuurd voor drie weken en hebben voor de eerste zes dagen een appartement in Rossarden. Middenin de natuur en de dichtstbijzijnde winkel is 25 km verderop. Heerlijk die rust. Vlakbij zijn een aantal dingen die we dolgraag willen zien. Hopelijk met wat leukere foto s dan nu, meer dan dit kon ik er niet van maken jongens!
Na het plannen van deze reis zijn we uit eten gegaan naar de plaatselijke pizzeria. We hebben daar afgesproken met Jonathan, het neefje uit Canada van Lieuwe. Die is hier ook voor onbepaalde tijd en toevallig ook in Melbourne. We hebben afgesproken bij doc pizzeria. Na een half uur vonden we het vreemd dat hij er nog niet was en gingen toch maar eens op onderzoek. We kwamen erachter dat er nog een restaurant zit met die naam om de hoek. Wie bedenkt zoiets. Al met al toch een een gezellige avond gehad!
We moeten btw wel elke keer even slikken als we eten kopen, het is soms zo duur. Vandaag gingen we lunchen en moesten 40 dollar betalen voor een broodje met koffie en een broodje met cola. Als het nu zo vullend was hadden we er wel vrede mee maar het was zo weinig dat we daarna nog eens gingen eten. Ja daar wordt het nog weer duurder van.

Voor nu is het hier 1 uur s nachts en is er weer 1 die niet kan slapen! Zucht.
Ik pak nog wat te drinken uit onze reusachtig grote koelkast in dit enorme appartement en probeer Lieuwe niet voor zijn kop te stoten als het koelkastdeurtje open gaat.

Tot de volgende keer!

Liefs Miranda en een slapende Lieuwe (ofwel Louis/Lou, zoals ze hem hier noemen)

• 07 Juni 2018 - 09:10

Aukje En Frans:

Nou, dat ziet er goed uit, maar af en toe wel erg duur.
    Maar jullie waren mooi op tijd voor de verjaardag van Jonathan?
    Leuk dat jullie nu gelijk naar Tasmanië gaan, zo te zien op de kaart zijn jullie daar nog wel even bezig.

Succes en groetjes van jullie (schoon)-ouders,